Prezentacja wnętrz nieruchomości nie może obyć się bez mebli. Dzięki nim potencjalni zainteresowani mogą zwizualizować sobie to, jak wygląda każde pomieszczenie. Coraz częściej zamiast wykonywania zdjęć faktycznych mebli używa się ich wizualizacji. Warto poznać różnice między tymi dwiema metodami prezentowania wyposażenia wnętrz.

Fotografie mebli — co musisz o nich wiedzieć?

Podczas wykonywania zdjęć mebli bardzo ważne jest to, aby zadbać o odpowiednie ich ustawienie oraz oświetlenie. Na fotografii widać wszelkie niedoskonałości oraz niedociągnięcia, dlatego przygotowanie planu zdjęciowego zajmuje najczęściej sporo czasu. Przed ich wykonaniem musisz je odpowiednio ustawić, aby tworzyły razem z pozostałymi elementami wystroju wnętrza spójną całość. 

Wykonanie fotografii niewykończonego mieszkania nie ma większego sensu, gdyż potencjalny nabywca i tak nie jest w stanie sobie wyobrazić, jak będzie ono wyglądało. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi wizualizacja mebli.

Na czym polega wizualizacja mebli?

Wizualizacja mebli jest wykonywana na podstawie ich rzeczywistego wymiaru, a także takich parametrów jak m.in. kolor. Są one przerabiane cyfrowo i można je wykorzystać podczas projektowania wnętrz. Wizualizacje tworzą doświadczeni graficy, którzy mają do tego niezbędną wiedzę oraz umiejętności. 

Wizualizacja mebli — dlaczego warto?

Wizualizacja pozwala przede wszystkim na stworzenie kilku różnorodnych projektów wnętrz i zaprezentowanie w nich konkretnych mebli. Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie zarówno dla projektantów, jak i potencjalnych klientów.

Z wizualizacji mebli korzystają również agencje nieruchomości czy deweloperzy, którzy chcą zaprezentować osobom zainteresowanym oferowane przez nich nieruchomości w jak najlepszym świetle. Jest to doskonałe rozwiązanie w przypadku nowopowstałych nieruchomości, które nie są wykończone i urządzone. Klienci zdecydowanie szybciej decydują się na zakup takiego domu czy mieszkania, jeśli widzą, jak mogą wyglądać poszczególne pomieszczenia. 

Wizualizacja mebli to także świetne rozwiązanie dla ich producentów. Dzięki niej mogą przedstawić klientom, jak poszczególne produkty prezentują się zestawione z konkretnym kolorem wnętrza czy innymi elementami. Takie działania przynoszą świetne efekty marketingowe i mogą pomóc zwiększyć sprzedaż.

Z tego rozwiązania warto korzystać zawsze, gdy wykonanie sesji zdjęciowej jest niemożliwe lub nieopłacalne. Stworzony projekt można dowolnie modyfikować, bez konieczności organizowania kolejnej sesji, co wiąże się z czasem oraz dużymi kosztami. Wizualizacje można wykorzystać na stronach internetowych, serwisach ogłoszeniowych, mediach społecznościowych, a także w katalogach czy broszurach.

Jak przebiega wizualizacja mebli?

Jest to czasochłonny proces, który wymaga od grafika dużego zaangażowania. Musi on przede wszystkim doskonale wiedzieć, jak wygląda pierwowzór. Dopiero na tej podstawie jest w stanie stworzyć jego trójwymiarową wizualizację. Dobrze wykonany projekt szczegółowo oddaje nie tylko wymiary czy kolor mebla, ale także strukturę materiału, z którego został wykonany. Dzięki temu potencjalny klient, patrząc na wizualizację, jest w stanie sobie go wyobrazić na żywo. Dobrze wykonana wizualizacja musi zawierać również takie elementy jak padające cienie czy inne elementy otoczenia. Tylko wtedy projekt jest spójny oraz wartościowy.

Każdy proces powstawania wizualizacji rozpoczyna się od kontaktu z klientem. Takie spotkanie może odbyć się zdalnie lub na żywo. Podczas niego grafik otrzymuje wszelkie informacje związane z celem, w którym będzie ona wykorzystana oraz oczekiwaniami osoby zamawiającej. Współpraca z doświadczonym oraz sprawdzonym biurem projektowym daje gwarancję, że wizualizacja będzie wykonana tak, jak należy, a jej efekt zachwyci każdego.

meble

Wizualizacja mebli oraz innych przedmiotów jest obecnie coraz popularniejsza. Wielu przedsiębiorców prowadzących różnego rodzaju biznesy zdaje sobie sprawę, jak ważna jest reklama w formie graficznej. Tego rodzaju projekty są pomocne w osiągnięciu sukcesu w wielu branżach. Z wizualizacji mogą korzystać zarówno producenci, jak i dystrybutorzy produktów. Są one niezwykle pomocne także w branży nieruchomości. Mają więc szerokie i uniwersalne zastosowanie. Mogą skutecznie pomóc wyróżnić się na tle konkurencji, a tym samym odnieść sukces na rynku. Warto więc zainteresować się tym zagadnieniem nieco bardziej i przekonać się, że może to być świetny sposób na rozwinięcie swojej firmy.